Stratum
Logo Logo

We hebben geen resultaten gevonden.
Probeer het nog eens met een andere zoekterm of stel je vraag via chat, mail of telefoon.

Vragen over de financiering

Hoe weet ik of ik de woning kan betalen?

Je kunt vrijblijvend een gesprek aangaan met een financieel adviseur van bijvoorbeeld de Rabobank. In dit gesprek krijg je een goed beeld of je de woning kunt betalen en wat jouw toekomstige maandlasten zullen zijn.

Wanneer moet ik mijn hypotheek rond hebben?

Zodra de bouw van de woning definitief doorgaat, word je door de notaris uitgenodigd om de leveringsakte en hypotheekakte te passeren. Het is verstandig om de hypotheek rond te hebben zodra je in de gelegenheid wordt gesteld de akte te passeren.

Wat als ik mijn hypotheek niet rond krijg, zit ik dan aan de koop vast?

In de koop- en aannemingsovereenkomst zit een ontbindende voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek. Als je onverhoopt de hypotheek niet rond krijgt, kun je binnen een periode van 2 maanden na aankoop de overeenkomst ontbinden. Je kunt dit doen door de ontbinding aan te vragen aangevuld met tenminste 2 afwijzingen van geldverstrekkers.

Wanneer start ik met betalen?

Zodra je naar de notaris gaat voor het passeren van de leveringsakte en de bouw is nog niet begonnen, betaal je de koopsom van de grond. De aanneemsom betaal je vervolgens in termijnen vanaf het moment dat de bouw start. De notaris verzorgt bij het passeren van de leveringsakte de betaling van alle tot op dat moment verschuldigde termijnen en eventuele rente. Na de start van de bouw en zodra een bepaald punt in de bouw is bereikt, ontvang je van de aannemer een factuur, die je vervolgens binnen 2 weken dient te betalen. Je kunt betalen uit eigen middelen of de factuur doorsturen aan jouw hypotheekverstrekker. Als het passeren van de leveringsakte bij de notaris heeft plaatsgevonden, zal de hypotheekverstrekker zorg dragen voor betaling.

Kan ik de woning (deels) met eigen geld betalen?

Ja dat is mogelijk. Het is verstandig om dat zo snel mogelijk aan de notaris door te geven. Dit in verband met het inplannen van de afspraak voor het passeren van de aktes.

Moet ik nog rekening houden met extra kosten die ik moet betalen als ik een woning koop?

Bij het kopen van een nieuwbouwwoning moet je altijd rekening houden met extra kosten. Zo heb je bijvoorbeeld kosten bij het sluiten van een hypotheek (advieskosten en notariskosten). Ook maak je kosten voor het inrichten en afwerken van de woning.

Kan ik ook mijn eigen notaris kiezen?

Dat is alleen mogelijk voor het passeren van de hypotheekakte. Het is dan wel verstandig dat je dit goed afstemt met de projectnotaris.

Wat is bouwrente?

Als je later in een project instapt dan betaal je rente over de reeds vervallen termijnen tot aan de datum van overeenkomen van de koop- en aannemingsovereenkomst. Het percentage van deze rente is in de overeenkomsten vastgesteld. Deze rente wordt bouwrente genoemd en is niet fiscaal aftrekbaar.

Wat is transportrente?

Dit is de rente berekend vanaf datum overeenkomen of zoveel later als vastgesteld in de koop- en aannemingsovereenkomst tot aan de datum van het passeren van de leveringsakte. Het percentage van deze rente is in de overeenkomsten vastgesteld. Deze rente wordt transportrente genoemd en is wel fiscaal aftrekbaar.

Wat is Nationale Hypotheek Garantie (NHG)?

De NHG is een garantie op hypothecaire leningen voor de aankoop en verbetering van een eigen woning. Door deze garantie van de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), is de geldverstrekker zeker dat de lening wordt terugbetaald.

Moet de woning onverhoopt worden verkocht en is de opbrengst lager dan de hypotheekschuld, dan betaalt het WEW de restschuld aan de geldgever. Door deze zekerheid krijg je korting op de hypotheekrente. Dit voordeel kan oplopen tot 0,7 % per jaar, waardoor je honderden euro's per jaar kunt besparen. De maximale hypotheek voor aankoop is in 2018 € 265.000 (100% van de marktwaarde). De maximale hypotheek bij oversluiten is € 265.000, inclusief bijkomende kosten. Wanneer er sprake is van energiebesparende maatregelen is de maximale hypotheek € 280.900 (106% van de marktwaarde).

Bij het woningaanbod (kenmerken) op onze site staat altijd vermeld als de prijs van een woning binnen deze prijsklasse valt.

Ik heb nog een woning te verkopen, zijn er voor mij mogelijkheden om dubbele lasten te voorkomen?

Dubbele maandlasten zijn niet of nauwelijks te voorkomen. Je betaalt al een gedeelte van de koopsom tijdens de bouw en daarvoor betaal je een vergoeding aan de geldverstrekker. De dubbele maandlasten zijn wel fiscaal aftrekbaar met een maximum van 2 jaar.

Wat zijn de financiële voordelen van het kopen van een nieuwbouwwoning t.o.v. een bestaande woning?

Bij de financiering van een nieuwbouwhuis krijg je een aantal voordelen. Zo kan je voor de financiering van jouw nieuwe huis meer lenen dan voor de meeste bestaande woningen.

Omdat de overheid energiezuinigheid wil stimuleren is afgesproken dat kopers van woningen die energiezuinig zijn, extra financieringsruimte krijgen in de hypotheek die ze willen afsluiten. En dat kan fors oplopen.

Zo heb je bij een nieuwbouwhuis standaard € 9.000 meer financieringsruimte, bij een nul-op-de-meter woning is dit zelfs € 25.000.

Daarnaast hebben de hypotheekverstrekkers vaak ook eigen regelingen om energiezuinigheid te stimuleren. De Rabobank kent sinds kort de Rabo GroenHypotheek voor woningen met een EPC lager dan 0,26. Verder koop je een nieuwbouwwoning 'vrij op naam'. Dit betekent dat de meeste extra kosten voor de bouw en overdracht van huis en grond al is verwerkt in de prijs van het huis zelf. Voorbeelden zijn de notariskosten voor de overdracht van het nieuwe huis en makelaarskosten. Dit levert je al snel een paar duizend euro op.

Er wordt gevraagd om een financiële check in te leveren bij het doorgeven van mijn voorkeuren. Waarom is dat?

We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen. Daarbij kijken wij naar de meest concrete kandidaten. Een financiële check laat ons zien dat jij de woning kunt financieren of met eigen middelen kunt betalen. Het inleveren van een financiële check, zorgt er dus voor dat jij een meer concrete kandidaat wordt.

Waar moet een financiële check aan voldoen?

Een financiële check is een brief (niet ouder dan 3 maanden) van je bank of hypotheekverstrekker waar in staat dat jij – bij het door jou opgegeven inkomen, vermogen en/of schuld – het benodigde bedrag voor jouw gewenste woning kunt lenen of met eigen middelen kunt betalen. Aan je financieel adviseur kun je vragen welke gegevens hij/zij daarvoor nodig heeft. LET OP: dit is geen hypotheekaanvraag, alleen een verklaring dat jij je financiële mogelijkheden hebt laten doorberekenen. Bekijk een voorbeeldbrief financiële check.

Wanneer lever ik mijn financiële check in?

Nadat de verkoop is gestart lever je jouw financiële check in. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na toewijzing verwijderen wij de gegevens van de financiële check uit onze systemen.

Hoe kom ik aan een brief (financiële check) waarin staat dat ik de woning kan betalen?

Je kunt deze brief laten opstellen door jouw bank of hypotheekverstrekker.

Vragen over het gebied

Wat wordt de sfeer van het gebied?

In nieuwbouwproject Hoog Stratum woon je in het levendige hart van het centrum van Eindhoven aan de P.Czn. Hooftlaan. Alles wat het centrum te bieden heeft ligt op loopafstand van deze bijzondere woonplek: winkels, bioscopen, horeca, een stadspark, scholen en nog veel meer!

Is er openbaar vervoer in de omgeving?

Het openbaar vervoer ligt letterlijk om de hoek. Binnen 100 meter ben je bij de dichtstbijzijnde bushalte P.C. Hooftlaan naar het centraal station. Vanaf de Stratumsedijk pak je de bus richting Gijzenrooi, Luyksgestel, Roosten, High Tech Campus, Weert Station en Dommelen. Binnen circa 7 minuten fietsen ben je bij het centraal station.

Waar kan ik informatie vinden over de buurt?

Meer informatie over de buurt bekijk je bij de 'Ligging' op de website. Je vindt daar meer info over de bereikbaarheid, de voorzieningen en over de plaats Eindhoven. 

Meer weten over activiteiten, winkelvoorzieningen, cultuur en design? Kijk dan eens op de website This Is Eindhoven. Hier staat veel nuttige informatie over wat zich allemaal afspeelt in de stad en de omgeving!

Welke voorzieningen zijn er voor scholen en kinderopvang in de buurt?

In de buurt van Hoog Stratum zijn meerdere scholen. Op circa 5 minuten lopen ligt Basisschool de Hasselbraam. Met de fiets ben je binnen 10 minuten bij middelbare school het Augustinianum en de Technische Universiteit.

Welke sportvoorzieningen zijn er in de omgeving?

Op de Stratumsedijk op paar minuten lopen afstand bezoek je de fitnessschool District-S waar privélessen met een personal trainer worden aangeboden. Aan de overkant van de straat ligt het exclusieve Health First Club waar ook persoonlijke lessen worden verzorgd.

Via de Aalsterweg kom je (net buiten het centrum) bij de Genneper Sportparken. In één van de mooiste parken van Eindhoven liggen voetbal,- hockey-, en tennisverenigingen. Ook heb je de daar de Fitness Essink Sportschool waar je judolessen kunt volgen.

Zijn er in de directe omgeving al voorzieningen zoals winkels en horeca aanwezig?

Schuin tegenover Hoog Stratum liggen meerdere restaurants zoals Dijk9 en Zuid. Ga je echt voor het topsegment? Om de hoek, aan het einde van de straat, ligt sterrenzaak Zarzo! Geniet in de late zon van een van een drankje op het gezellige terras van Calypso op Stratumseind. Een stukje verder liggen op de Kerkstraat (circa 10 minuten lopen) nog meer restaurants met terrassen voor een heerlijke middag of avond.
Omdat Hoog Stratum aan het winkelcentrum grenst, zijn alle winkels erg makkelijk en snel te bereiken.

Wat wordt er naast het project gebouwd? Omliggende bebouwing?

Aan de overkant van de Jan Smitzlaan staat een bestaand appartementencomplex van 4-5 bouwlagen hoog. Op de Stratumsedijk vind je op de begane grond diverse detail- en horecazaken uiteenlopend van lichtwinkels tot ontbijttentjes. Boven deze pandjes op de begane grond liggen appartementen. De bouwhoogte varieert van twee tot zes bouwlagen. Vanaf de P.Czn. Hooftlaan zijde grenst het nieuwe Hoog Stratum straks nog nét aan de luxe- en karakteristieke woonwijk Elzent-Noord.

Waar kan ik me inschrijven zodat ik op de hoogte blijf?

Onderaan elke pagina op deze website kun je je e-mailadres achterlaten. Je wordt dan door middel van e-mailnieuwsbrieven op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van dit nieuwbouwproject.

Vragen over de wijk

Hoeveel woningen worden er in de wijk gerealiseerd?

In Hoog Stratum komen 36 appartementen.

Wat voor soort woningen komen er in de wijk?

Het aanbod in Hoog Stratum bestaat uit appartementen met veel verschillende woonindelingen: er zijn maar liefst 20 varianten.

Komen er ook huurwoningen in het aanbod? En zo ja, wie is de verhuurder?

Nee er komen in Hoog Stratum geen huurwoningen.

Zijn er ook starterswoningen gepland?

Nee, er komen geen starterswoningen.

Worden er ook sociale koopwoningen gebouwd?

Nee er komen in Hoog Stratum geen sociale koopwoningen.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Voor de appartementen worden in de parkeergarage parkeerplaatsen gereserveerd. Bezoekers kunnen parkeren in het openbaar gebied. In het openbaar gebied in het centrum van Eindhoven geldt betaald parkeren.

Is/blijft parkeren gratis?

In het openbaar gebied in het centrum van Eindhoven geldt betaald parkeren.

Komen er nieuwe wegen in de wijk?

Nee, er komen geen nieuwe wegen rondom het appartementencomplex.

Is er een honden uitlaatplaats in de buurt?

In de parken in de omgeving (Anne Frankplantsoen en Stadswandelpark) is volop gelegenheid om de hond uit te laten.

Wanneer start de verkoop van het project?

In maart 2018 is de verkoop gestart van de 36 appartementen. 

Zijn deze woningen al een keer eerder gebouwd zodat ik ze kan bekijken?

Nee, deze appartementen refereren aan het bestaande CKE gebouw. Door de complexe bestaande gevelindeling zijn ze erg divers en nog niet eerder gebouwd.

Is er al een vergunning om de woningen te bouwen?

Ja, voor dit plan is een onherroepelijke omgevingsvergunning afgegeven. 

Hoe lang duurt de bouw en wanneer worden de 1e woningen opgeleverd?

Inmiddels is aan alle opschortende voorwaarden voldaan en is de start aangekondigd van de sloop van het bestaande gebouw. Gezien het complexe project wordt een bouwperiode van circa 1,5 tot 2 jaar verwacht, vanaf september 2018.

Tijdens de bouwperiode houdt aannemer Huybregts Relou de kopers op de hoogte van de voortgang. Voor actuele berichten kun je ook kijken op de pagina Nieuws op deze website.

Vragen over de appartementen

Welke makelaar verkoopt de appartementen?

Van Santvoort Makelaars in Eindhoven voert namens Hoog Stratum de verkoopgesprekken met de kandidaten. Heb je vragen? Dan kun je ze stellen aan via de chat, mail of telefoon. Wij zullen dan z.s.m. reageren. 

Is mijn favoriete appartement nog beschikbaar?

Als je vragen hebt over de beschikbaarheid van jouw favoriete appartement, of als je direct een optie wilt nemen, neem gerust contact met ons op! Je kunt ons bellen, chatten of mailen. De status van een bouwnummer (optie, beschikbaar, verkocht) kun je ook terug zien op deze website op de pagina Woningen.

Hebben de appartementen een buitenruimte?

Alle appartementen krijgen een balkon, een loggia, een terras of een serre. Het U-vormig appartementengebouw heeft bovendien een prachtige gemeenschappelijke binnentuin. De appartementen op de begane grond grenzend aan de binnentuin, krijgen een strook aan de tuinzijde waar je heerlijk buiten kunt zitten.

Is er al verkoopdocumentatie beschikbaar?

Wanneer de verkoop start vind je alle verkoopdocumentatie van de woningen bij je favoriete woning of in de Mijn Eigen Huis omgeving. Zijn de woningen nog niet in verkoop? Dan zijn we nog hard aan het werk om alle verkoopdocumentatie gereed te maken!

Wanneer gaat de volgende fase in verkoop?

Er komt geen volgende fase die in verkoop zal gaan.

Kan ik een bezichtiging inplannen?

Nee, dit is niet mogelijk. De appartementen zijn verkocht op het moment dat het gebouw wordt opgeleverd.

Wie bouwt de appartementen?

De appartementen worden gebouwd door de aannemer, Huybregts Relou. Je sluit de aannemingsovereenkomst ook met deze partij. Tijdens de bouw is deze aannemer jouw aanspreekpunt.

Zijn er mogelijkheden om de woning naar eigen wens aan te passen of in te delen?

Er zijn mogelijkheden om het appartement aan te passen naar eigen wens. Dit geldt overigens meer voor de indeling en het afwerkingsniveau dan de buitenkant van het gebouw. De aannemer beoordeelt of de gewenste aanpassing past bij het bouwplan en/of deze niet in strijd is met de normen waaraan de woning moet voldoen. De kopersadviseur van de aannemer adviseert je in dit traject. Je vindt de meer- en minderwerklijst bij de downloads op deze website.

Wanneer kan ik bij de kopersadviseur van de aannemer terecht?

Dat kan zodra je een woning gekocht hebt. Na het kopen van de woning word je door de kopersadviseur van de aannemer uitgenodigd voor een gesprek.

Zijn er al prijzen voor meerwerk opties bekend?

Zodra de meerwerk opties bekend zijn, worden deze online geplaatst. Deze bekijk je op de pagina Woningen onder het betreffende bouwnummer bij het kopje 'downloads' op deze website óf in je Mijn Eigen Huis omgeving.

Wordt het appartement opgeleverd met een keuken?

Ja, de woning wordt standaard opgeleverd met een keuken.

De keuken bevat apparatuur zoals een (gas-)kookplaat, afzuigkap, een oven en/of magnetron en uiteraard een koelkast met inbouwvriezer of separaat vriezer. De afwerking van de keuken, zoals merk apparatuur, keukenblad en keukenkasten, wordt afgestemd op het kwaliteitsniveau van de woning.

Wil je de keuken bekijken of naar eigen wens aanpassen? Je bent dan van harte welkom bij keukenshowroom Goergen in Son.

De specifieke keukenbrochure vind je in je persoonlijke Mijn Eigen Huis account.

Wie is de leverancier van de keuken?

Dit is Goergen. Je bent van harten welkom bij de keukenshowroom op Ekkersrijt in Son.

Is er een gasaansluiting in de woning?

Ja, de woningen worden gebouwd met een gasaansluiting. 

We proberen inzicht te geven in de mogelijkheden om het appartement in de toekomst eenvoudig gasloos te maken.

Op dit moment zijn er enkele alternatieven voor gasgestookte CV-ketels, zoals warmtepompen, maar die vragen ingrijpende wijzigingen aan het appartementengebouw en de bijbehorende vergunning. Deze alternatieven kunnen dan ook niet individueel (of collectief) worden aangeboden.

Wel kan het warmteafgifte systeem al maximaal voorbereid worden op de toekomst.

  • Gasgestookte CV-toestellen zijn namelijk nagenoeg de enige CV-toestellen die met hoge temperatuur werken (temp. >60 graden). De (aankomende) alternatieven werken (nagenoeg) allemaal op lage temperatuur (temp. ca. 35 graden).
  • In de appartementen van Hoog Stratum worden de woonkamer en keuken standaard uitgevoerd met lage temperatuur vloerverwarming. De badkamer(s) wordt (worden) voorzien van een elektrische decorradiator(en).
  • De genoemde ruimtes zijn daarmee qua afgiftesysteem voorbereid op de toekomst.
  • De slaapkamers worden standaard uitgerust met hoge temperatuur radiatoren (temp. >60 graden).
  • Als voorbereiding op een toekomstig alternatief kunnen de slaapkamers ook nu al worden uitgevoerd met lage temperatuur vloerverwarming.

Het hele appartement is op deze manier te verwarmen middels Lage Temperatuur Verwarming (en elektrisch in de badkamers) en daarmee qua warmte-afgiftesysteem beter voorbereid op niet-gasgestookte verwarming.

Aandachtspunt bij vloerverwarming is de vloerafwerking in de appartementen door de koper (tegels, tapijt, hout). Deze heeft een behoorlijke invloed op de verwarming en hier dient dus rekening mee gehouden te worden. Uw leverancier kan u hierin adviseren.

Wordt het appartement opgeleverd met een badkamer?

Ja, alle appartementen worden straks opgeleverd met een badkamer.

Net zoals voor de keukens geldt dat de afwerking van de badkamer, zoals het sanitair, de douche en de kranen, wordt afgestemd op het kwaliteitsniveau van het appartement.

Het sanitair is van het merk Villeroy & Boch en de kranen zijn van het merk Grohe. Vervolgens zijn er nog vier verschillende afwerkingsniveaus voor de 36 appartementen. De verschillen tussen deze niveaus zijn bijvoorbeeld:

  • een enkele of een dubbele wastafel;
  • wel of geen ligbad;
  • de afmetingen van het tegelwerk.

Alles specificaties bekijk je in je persoonlijke Mijn Eigen Huis account.

Waar kan ik terecht voor de inrichting van de badkamer?

Heb je een appartement gekocht in Hoog Stratum, dan wordt je straks door aannemer Heybregts Relou uitgenodigd voor een gesprek met de wooncoach. Tijden dit gesprek kun je jouw specifieke woonwensen kenbaar maken ten aanzien van de afwerking en indeling van de badkamer. 

Mag ik het appartement ook helemaal casco kopen?

Het is mogelijk om het appartement te kopen zonder keuken. Dit wordt dan verrekend met de verkoopprijs. Echter, bij een appartement heeft de aannemer altijd de verplichting om een badkamer en het tegelwerk standaard aan te brengen i.v.m. de waterdichtheidsgarantie. Dit betekent dat je wel kunt kiezen voor een andere badkamer en/of tegels, maar de aannemer moet dit altijd standaard aanbrengen in het appartement.

Waar kan ik de plattegronden van de woningen downloaden?

Wanneer de plattegronden van de woningen klaar zijn, kan je ze bekijken bij het bouwnummer of woningtype op de pagina Woningen.

Welk energielabel heeft het appartement?

Alle nieuwbouwwoningen hebben energielabel A, dit is het meest gunstige label en staat voor een duurzame en energiezuinige woning.

Vragen over Mijn Eigen Huis

Wat is Mijn Eigen Huis?

Mijn Eigen Huis is een persoonlijk account waar je jouw favoriete woningen beheert, documenten kunt downloaden, nieuwsberichten kunt lezen en voorkeuren doorgeeft als de verkoop is gestart. Je hebt maar 1 account nodig voor alle BPD websites.

Waarom is een account van Mijn Eigen Huis nodig?

Met een persoonlijk account van Mijn Eigen Huis zie je in 1 overzicht wat jouw favoriete woningen zijn, geef je digitaal jouw voorkeuren door als de verkoop start en beheer je jouw voorkeuren gewoon online.

Hoe maak ik een account aan?

Een volledige uitleg voor het aanmaken van een Mijn Eigen Huis account, vind je onder Service op de pagina Mijn Eigen Huis.

Waarom moet ik mijn account via e-mail bevestigen?

Om zeker te weten dat jij zelf het account hebt aangemaakt ontvang je een e-mail om je account te bevestigen. Zodra je dit hebt bevestigd kun je inloggen in Mijn Eigen Huis.

Ik heb een account aangemaakt maar ik krijg geen e-mail om het te bevestigen

Het kan zijn dat de e-mail in je spam/ongewenste e-mail of junkmail terecht is gekomen.

Het lukt niet om een account aan te maken

Check of je gebruik maakt van een geldig e-mailadres.
Heb je een vinkje geplaatst bij Privacy Statement?
Voldoet je wachtwoord aan de gestelde regels?

  • Tenminste 1 kleine letter
  • Tenminste 1 getal
  • Tenminste 1 hoofdletter
  • Tenminste 1 speciaal teken ! # $ % - _ = + < >
  • Minimaal 8 en maximaal 20 tekens

Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd bij het aanmaken van een account

Het wachtwoord moet bestaan uit:

  • Tenminste 1 kleine letter
  • Tenminste 1 getal
  • Tenminste 1 hoofdletter
  • Tenminste 1 speciaal teken ! # $ % - _ = + < >
  • Minimaal 8 en maximaal 20 tekens

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Geen probleem. In het inlogscherm voer je je gegevens in en klik je op het vraagteken in het wachtwoord veld. Er wordt een e-mail naar je verzonden en kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik heb al een account maar kan niet inloggen. Wat gaat er mis?

  • Log je in met het e-mailadres dat je hebt gebruikt toen je een account aanmaakte?
  • Ga na of je een geldig e-mailadres hebt. Een e-mailadres moet een @-teken bevatten en mag maar 1 punt achter de @ hebben.
  • Het wachtwoord vergeten? Vraag een nieuwe aan.
  • Zorg ervoor dat Caps Lock niet is ingeschakeld.

Kunnen mijn partner en ik afzonderlijk van elkaar een account aanmaken?

Ja dat is mogelijk. Echter per (toekomstig) huishouden mag slechts 1 keer ingeschreven worden op de woningen.

Hoe verwijder ik mijn account?

Jouw account verwijder je bij je persoonlijke gegevens in Mijn Eigen Huis. Een account kan alléén verwijderd worden als je niet gekoppeld bent aan een woning. Dat wil zeggen dat je geen koper of optant bent van een woning.

Ik heb een nieuw e-mail adres. Hoe kan ik nu inloggen?

Laat ons weten wat je nieuwe e-mail adres is, dan passen wij het voor je aan. Je kunt daarna gewoon inloggen met je nieuwe e-mail adres en je bekende wachtwoord.

Vragen over Online kopen

Online een woning kopen? Kan ik dan nog wel een ‘echt’ persoon spreken?

Het blijft altijd mogelijk om een afspraak te maken met een echt persoon. Je bepaalt namelijk helemaal zelf hoe je jouw huis koopt. Volledig online, gedeeltelijk online of uitsluitend via persoonlijk contact. Alles kan, niets moet. Aan jou de keus.

Ik wil een afspraak met de makelaar, kan dat?

Ja dat kan, je bevestigt de optie online via Mijn Eigen Huis en kiest voor Afspraak Maken. De makelaar neemt dan contact met je op om alles door te nemen.

Ik wil de woning volledig online kopen, hoe werkt dat?

In Mijn Eigen Huis bevestig je de optie op de woning die aan jou is toegewezen. Daarna kies je voor Online Kopen en doorloop je enkele stappen die nodig zijn om de overeenkomsten op te maken. Binnen enkele werkdagen ontvang je een uitnodiging om de overeenkomsten digitaal te ondertekenen. Heb je vragen of is iets niet duidelijk dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Wat moet ik doen als ik na het kiezen voor 'Online kopen' toch een gesprek met de makelaar wil?

Als je hebt gekozen voor Online Kopen maar toch liever een afspraak wilt met de makelaar, dan kan dat op elk moment. Neem dan contact met ons op.

Online een handtekening plaatsen. Gelden dezelfde voorwaarden als bij het zetten van een fysieke handtekening?

Als je de woning volledig online koopt dan plaats je een digitale handtekening. Na het digitaal ondertekenen gaat de wettelijke bedenktijd in en gelden dezelfde voorwaarden als bij het fysiek plaatsen van een handtekening. Er gelden ontbindende voorwaarden zoals afgesproken is in de overeenkomst.

Hoe zet ik digitaal een handtekening?

Je ontvangt een e-mail met een link naar de te ondertekenen overeenkomsten. Koop je samen je partner dan krijgen jullie allebei separaat een e-mail. Je kunt  het contract tekenen via de smartphone, tablet of PC. De digitale handtekening is wettelijk erkend. Waar voorheen nog altijd een handgeschreven handtekening vereist was, is dit nu niet meer nodig! De handtekeningen worden geplaatst met behulp van een erkend ‘PKI overheid’-certificaat.

  • Je identificeert jezelf via iDIN
  • Je logt in bij je bank
  • Je plaats je naam en handtekening met muis op PC en op tablet en mobiel met je vinger
  • Als alle partijen hebben getekend, vind je het koopcontract en de transactiebon terug in Mijn Eigen Huis. Ze staan bij je Persoonlijke documenten.

Wat is iDIN?

iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel. De iD staat voor iDentificeren en IN staat voor INloggen. iDIN is een soort iDEAL, maar dan voor het verifiëren van persoonsgegevens. Je logt in met de login van je bank die vervolgens aan de betreffende organisatie bevestigt wie je bent. De banken verstrekken dan gegevens zoals iemands naam, adres, leeftijd of geslacht. Wij hebben geen toegang tot jouw financiële gegevens. Het is ook niet mogelijk om via deze dienst te betalen.

Hoe ziet een digitaal ondertekend document eruit?

De geavanceerde elektronische handtekening wordt gecontroleerd met behulp van een certificaat dat door een erkende certificatiedienstverlener wordt uitgegeven. De Nederlandse overheid maakt gebruik van een certificaat dat wordt uitgegeven door Public Key Infrastructure (PKI). Gekwalificeerde elektronische handtekeningen kunnen alleen geplaatst worden met behulp van een gekwalificeerd digitaal certificaat. Alleen als een elektronische handtekening behoort tot deze categorie is deze gelijkwaardig aan een handgeschreven handtekening. BPD maakt gebruik van deze, middels PKI, gecertificeerde vorm. Let op: bij het uitprinten van het ondertekende document, is dit certificaat niet zichtbaar. Bij officiële handelingen is dus het digitale document nodig.

Zijn digitaal ondertekende documenten rechtsgeldig?

Een elektronische handtekening heeft dezelfde juridische waarde als de handgeschreven handtekening. Het digitaal ondertekende document staat juridisch gelijk aan een schriftelijk ondertekend document. Het voldoet aan de eisen die de wet stelt aan een elektronische onderhandse akte.

Is een gescande handtekening ook rechtsgeldig?

Een gescande handtekening is totaal anders dan een digitale handtekening. Het is niet verifieerbaar op originaliteit en afkomst en kan vrij gemakkelijk door iemand onder een document worden geplaatst. Een digitaal gemaakte handtekening door scannen is vrijwel nooit rechtsgeldig.

Overige vragen

Kan ik beter een bestaand huis of een nieuwbouwhuis kopen?

Een nieuwbouwhuis is een huis zonder zorgen waar je geen omkijken naar hebt. Alles is nieuw, alles doet het. Op bijna alles zit garantie en onderhoudskosten heb je de eerste jaren vrijwel niet. Daar komt bij dat je een nieuwbouwhuis ook nog eens helemaal kunt aanpassen aan je eigen wensen. Meer voordelen van nieuwbouw

Wanneer wordt gestart met de bouw?

Zodra 70% van de woningen is verkocht en de omgevingsvergunning (voorheen bouwvergunning) onherroepelijk is, krijgt de bouwer opdracht om het project te bouwen.

Is er overlast te verwachten van de bouw voor de directe omgeving?

Overlast van de werkzaamheden tijdens de bouw is niet te voorkomen. De aannemer zal er alles aan doen om dit wel zo veel mogelijk te beperken.

Welke zekerheid heb ik dat mijn huis wordt afgebouwd?

Alle woningen worden gebouwd onder de Woningborg Garantie- en Waarborgregeling. Als eigenaar van de woning heb je hiermee de garantie van een kwalitatief goede woning. Verder weet je dat jouw woning gegarandeerd wordt afgebouwd mochten zich onverhoopt problemen bij de aannemer voordoen. Je hebt bovendien als eigenaar de zekerheid dat eventuele gebreken gedurende de garantietermijn worden hersteld. Voor uitgebreide informatie: www.woningborg.nl.

Heb ik garantie op de woning en zo ja hoe lang?

Een van de voordelen van nieuwbouw is de garantie op de bouwkundige kwaliteit. Deze garantie (en bijbehorende periodes) is vastgelegd in de garantieregeling van Woningborg.

Wanneer ontvang ik het garantiecertificaat?

Wanneer het plan goed is gekeurd door Woningborg sturen ze je het certificaat toe.

Van wie koop ik het appartement?

De grond koop je van BPD Ontwikkeling BV; je sluit ook de koopovereenkomst met BPD Ontwikkeling BV. De aannemingsovereenkomst sluit je met de aannemer van het project. De aannemer bouwt jouw appartement en is ook jouw aanspreekpunt tijdens de bouwperiode van jouw huis. Ook als je vragen hebt over meer- en minderwerk kun je bij de aannemer terecht.

Hebben belangstellenden die in de gemeente wonen voorrang?

In Nederland kennen we vrije vestiging. Dit betekent dat iedereen gelijke kans heeft om een woning te kopen en er geen restricties zijn ten aanzien van de koop.

Hoe vindt de toewijzing van de appartementen plaats?

We proberen zoveel mogelijk mensen het appartement van hun hoogste voorkeur toe te wijzen. We leggen je uit hoe de toewijzing van de woningen in zijn werk gaat op de pagina Woning kopen.

Wat is een ‘optie’ op een bouwnummer?

Een optie is een periode dat de woning exclusief voor een kandidaat is gereserveerd. In deze periode kun je al jouw vragen stellen en word je in de gelegenheid gesteld de woning aan te kopen. Het kan altijd voorkomen dat een optie op een bouwnummer nog vrijkomt.

Als ik een optie toegewezen heb gekregen, zit ik er dan direct aan vast?

Een optie is vrijblijvend. Tijdens deze periode is de woning of kavel exclusief voor jou gereserveerd. In deze periode worden al jouw vragen beantwoord en heb je de gelegenheid de woning of kavel te kopen.

Heb ik na het tekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst ook nog een bedenktijd?

Na het (online) ondertekenen en ontvangen van de koop- en aannemingsovereenkomst door beide partijen heb je een bedenktijd van één kalenderweek.

Wat betekent ca (circa)?

Bij een project dat nog in ontwikkeling is, zijn de koopsommen nog niet definitief vastgesteld. Om je toch een indicatie te geven wat de woningen gaan kosten werken we met een koopsomindicatie, aangeduid als ca (circa). Het is dus mogelijk dat de uiteindelijke verkoopprijzen afwijken van de eerder afgegeven koopsomindicatie.

Wat betekent vrij op naam (v.o.n.)?

Vrij op naam betekent dat je koopt inclusief belasting (21% btw) en inclusief de notariskosten voor de overdracht.

Stel je vraag

Wil je weten wat wij met je gegevens doen? Klik dan hier voor ons privacy statement.

Het formulier is succesvol ontvangen

Voor de beste ervaring maakt deze website gebruik van cookies. Wat betekent dit voor jou?